Płacą za zarażanie Androida
13 września 2012, 16:32Badacze z firmy ESET przyglądają się grupie, która na rosyjskich forach rekrutuje hakerów i oferuje im pieniądze w zamian za instalowanie szkodliwego oprogramowania na urządzeniach z Androidem. Głównymi ofiarami ich działań padają Rosjanie, którzy instalują programy zainfekowane złośliwym kodem.
Jak szpieguje NSA
30 grudnia 2013, 06:40Der Spiegel odsłania zaskakujące kulisy dziań NSA. Zdaniem dziennika, amerykańskie służby specjalne nie tylko szpiegowały microsoftowy system raportowania o błędach, ale przechwytywały nawet dostawy sprzętu, dzięki czemu do odbiorców trafiały odpowiednio zmodyfikowane urządzenia
100 gigabajtów dla klientów Dropboksa
23 lutego 2015, 08:04Microsoft z jednej strony współpracuje z Dropboksem w celu lepszej integracji usług pomiędzy obiema firmami, a z drugiej prowadzi agresywną kampanię w celu przejęcia jego klientów. Koncern z Redmond zaoferował właśnie aż 100 gigabajtów bezpłatnej przestrzeni dyskowej w swojej chmurze OneDrive
Microsoft błyszczy na giełdzie
3 grudnia 2015, 11:50Microsoft stał się ponownie gwiazdą giełdy. Strategia przyjęta przez Satyę Nadellę spowodowała wzrost zainteresowania akcjami koncernu z Redmond. Tylko w bieżącym roku ich cena wzrosła o 18%
Infekuje komputer bez zapisywania plików na HDD
4 września 2017, 09:18Firma Trend Micro odkryła szkodliwe oprogramowanie, które w czasie infekcji nie zapisuje żadnych plików na twardym dysku. Przez to trudniej jest je wykryć i przeanalizować. Początkowo eksperci nie wiedzieli, w jaki sposób szkodliwy kod jest rozpowszechniany. Odkryto jednak, że infekcja rozpoczyna się od klipsu USB.
Dziewczęta i chłopcy w różnym wieku odczuwają negatywny wpływ mediów społecznościowych
1 kwietnia 2022, 12:53Chłopcy i dziewczęta mogą w różnym wieku odczuwać negatywne skutki używania platform społecznościowych, wynika z badań przeprowadzonych przez międzynarodową grupę ekspertów. Z badań opublikowanych na łamach Nature Communications wynika, że u dziewcząt negatywny związek pomiędzy używaniem platform społecznościowych a satysfakcją z życia pojawia się w wieku 11-13 lat, u chłopców zaś w wieku 14-15 lat